۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 999366

رسانه‌های اسرائیلی با بیان اینکه مقاومت لبنان طی ۹ ماه نبرد، بیش از ۶۸۰۰ موشک و راکت به سوی جولان و شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده تاکید کردند که جولان به میدان تیر حزب‌الله تبدیل شده است.

«جولان»، جولانگاه حزب‌الله

رسانه‌های اسرائیلی با بیان اینکه مقاومت لبنان طی ۹ ماه نبرد،  بیش از ۶۸۰۰ موشک و راکت به سوی جولان و شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده تاکید کردند که جولان به میدان تیر حزب‌الله تبدیل شده است. روزنامه عبری معاریو دیروز در این باره با انتشار گزارشی به دستاوردهای راهبردی حزب‌الله لبنان و ایجاد واقعیت جدید در جبهه شمالی و جولان اشغالی پرداخت و نوشت که این جنبش واقعیت صد هزار «پناهجو» را در شمال به وجود آورده و یک نوار امنیتی در داخل «اسرائیل» و در واقع یک منطقه کاملا منزوی از «دولت اسرائیل» برای بیش از ۹ ماه، ایجاد کرده است و در حال گسترش دامنه نبرد به سمت جولان است.

بر اساس این گزارش، اساسا جای تردید است که «اسرائیل» بتواند واقعیت موجود و توازن بازدارندگی خود را در خاورمیانه تغییر دهد. به اعلام رسانه‌های اسرائیلی، طی بیش از ۹ ماه نبرد، حزب‌الله بیش از ۶۸۰۰ موشک و راکت به سوی جولان اشغالی و شمال فلسطین اشغالی  شلیک کرده و موجب وقوع ۷۱۰ آتش سوزی شده است. این آتش‌سوزی‌ها موجب وارد آمدن خسارت به ۱۸۰ هزار دونم از سرزمین های اشغالی شده، امری که بیانگر شکست امنیتی مستمر در جبهه شمالی طی این نبرد است. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با شااره به این مسئله گزارش داد که اسرائیلی‌ها در میدان تیر حزب‌الله گرفتار شده‌اند.

شمشیر حزب الله در غلاف

همزمان رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند در صورت وقوع جنگ علیه لبنان، حزب الله قادر است روزانه ۴ هزار موشک نقطه‌زن به سمت حیفا شلیک کند. این رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند بیش از ۷۰ درصد از منطقه الجلیل در اثر حملات حزب‌الله لبنان آسیب دیده است همچنین نیمی از ساکنان شهرک کریات شمونه از بیم موشک‌های حزب‌الله از بازگشت به خانه‌های خود خودداری می‌کنند.

در همین ارتباط، شبکه ۱۲ اسرائیل به نقل از «یونا یهاف»، شهردار حیفا اعلام کرد: اگر حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه (ژوئیه ۲۰۰۶) توانست حدود ۲۰۰ موشک غیر نقطه‌زن به سمت حیفا شلیک کند، اکنون می‌تواند روزانه ۴۰۰۰ موشک نقطه‌زن به سمت ما شلیک کند، و این ما را در برابر یک رویداد کاملاً متفاوت قرار می‌دهد.

حزب‌الله لبنان پیش از این، با انتشار یک ویدئو تحت عنوان «این چیزی است که هُدهُدِ [ما] با آن بازگشت- بخش اول»، تصاویری از مناطق حساس و انبارهای مواد شیمیایی و نفت در بندر حیفا و مناطق مهم و بانک اهداف در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد. حزب‌الله لبنان دیروز نیز اعلام کرد پهپاد هدهد با نفوذ به جولان اشغالی سوریه توانسته‌ از تاسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی تصویربرداری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.